رویدادها آرشیو خبر ها
تولـدت مبـارک میـرکـو

تولـدت مبـارک میـرکـو

1 اکتبـر تولد مهاجم مونته نگرویی یوونتوس اسـت . مهاجمی که امروز و یک روز مانده به بازی حساس با گالاتاسرای در لیگ قهرمانان اروپا تولـد 30 سالگـی خود را جشن می گیـرد .

اولين روز ماه اكتبر در يوگسلاوي يكي از بهترين هافبك هاي دنياي فوتبال متولد شد. اما 16 سال انتظار كشيد تا به دنياي توپ گرد معرفي شود.

تيم سوتشكا اولين تيم دوران حرفه اي اوست. اما تنها نه بازي را در اين تيم گذراند و 4 گل نيز براي اين تيم به ثمر رساند. در سال 2000 زندگي او در فوتبال ايتاليا شروع شدف او به لچه پیوست اما در اولين فصلش تنها 2 بازي را براي اين تيم انجام داد. با اين حال در كنار تيم اميد لچه توانست قهرماني مسابقات امید ایتالیا را به دست بياورد و در ادامه دوران شش ساله اش همراه لچه، يك جام كوپاايتاليا را نيز فتح كرد.

فصل 2002 را بايد آغاز دوران درخشش او در فوتبال ايتاليا بدانيم، هر چند كه اين تيم در سري B بود اما ووچينيچ ستاره اين تيم شد. در آگوست 2006 تصميم گرفت راهي رُم شود و دوران باشكوه خود را در فوتبال اين كشور شروع كند.

اين مهاجم با رم تبديل به يكي از ستاره هاي سري A شد و بازیکنی گلزن لقب گرفت.
شوت هاي قدرتمند و پاس هاي كليدي در كنار گلزني هاي فراوان از او مهاجمی گلزن ساخت كه تيم هاي مختلفي به دنبال جذبش باشند.
ميركو پس از 5 سال حضور در رم و به ثمر رساندن 46 گل در تابستان 2011 به يوونتوس پيوست و مهره تازه اي براي يووه لقب گرفت.

در ابتدا هواداران از او انتظار زیادی برای گلزنی داشتند و این مسئله باعث شد تا او تحت فشار زیادی باشد و از ارائه نمایش های درخشان گذشته دور شود. با این حال برای کونته یک مهره موثر بود و در پایان نیز توانست با یووه پس از سال ها حضور در فوتبال ایتالیا به قهرمانی در فوتبال این کشور برسد و به دنبال اینده ای درخشان تر و رسیدن به موفقیت های بیشتر در سطح اروپا باشد.

اکنون میرکو ووچینیچ با انجام 68 بازی برای یوونتوس و زدن 20 گل در یوونتوس به عنوان یک مهاجم خلاق نقش آفرینی می کند تا یک مهاجم گلزن .

مهاجمی که هنوز برای بازی فردا وضعیـت مشخصی ندارد اما طبق پیش بینی ها کونته از او در مقابل ِ گالا بهره خواهد برد .
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: